zľava: Petr, Šaňo, Mirek, Karel, Števo, Ľubo, eN a Jiří.
foto: Samo Spúšť

Žilinský Hamburg 74/35 a 75/36
Žilina, 1. 12. a 2. 12. 2007

Táto story je obetou bohyni spravodlivej pomsty Nemesis, ako náhrada za volov. Čítaj tu.

Počas prvých kilometrov ŽH74 si eN zamenil bežcov za vlaky a vyšlo mu z toho takéto.

Medzinárodnému rýchliku Pepa Kubále sa na Bôrik doraziť nepodarilo. Z domovského depa v Mladé Vožici odchádzal presne podľa grafikonu. Ale padlo niekoľko centimetrov snehu, dráhy vyhlásili kalamitu. Grafikon sa rozsypal. Pepa nestihol prípoj.

Napriek tomu mierečné CZE vlaky prečíslili v prvý decembrový deň na Bôriku mierečné vlaky SVK.

Najvýkonnejšiu lokomotívu mal zapriahnutú Petr Hrček ( 3:41 - 1. ), IC Brandýs - Žilina. Necelých prvých 10 km testoval zasneženú trať v závese za domácou súpravou

Šaňo Simon ( 3:49 / 3:57 - 2. / 1. ), EC-čkom, ktorý krúžil v domácom depe.

Za nimi sa po snehu, na ktorý nemá dimenzované prevody, kĺzal

Miro Kriško ( 3:56 - 3. ), parná eN lokálka.

Keď sa IC-čko dostalo pred EC-ečko, mašinfíra eN prišiel na spásonosný nápad. Vypočítal si, že IC ho dobehne okolo 1/2M. Vtedy odpojí svoj vozeň od pomalej parnej lokotky, zapriahne ho za IC-čko a dobehne EC, ktoré každé kolo eN dobiehalo, ale na IC strácalo.

Tento geniálny plán tak rozradostil mašinfíru eN, že zabudol prikladať do kotla a IC-ečko ho dobehlo už v stanici 18 km. EC vtedy strácalo asi 200 metrov. eN postupoval podľa plánu a darilo sa. V stanici 26 km strácal na EC-čko už iba 100 - 150 metrov. Zdalo sa, že EC a eN sa stretnú presne podľa plánu v stanici 30 km.

Lenže mašinfíra EC je na železnici ako doma. Výpravcovia a posunovači sú s ním jedna ruka. Keď spozoroval blížiace sa IC s cudzím vagónom, poprepájal kábliky tak, že v stanici 27 km eN vagón od IC-čka odpojili a zapriahli späť za parnú lokomotívu s vychladnutým kotlom.

Navyše EC pripojili k IC-ečku. eN priložil do kotla a Plnou parou vpred! Strata nenarastala, ale zmenšovala sa veľmi pomaly. eN si vzal väčšiu lopatu, aby mohol z tenrda prihodiť viac uhlia, ale...

...tender bol prázdny. Ozýval sa v ňom iba rehot krýs, ktoré vedeli, že už nemusia brzdiť. eN lokálka spomalí aj bez nich. Pár staníc lokálka držala zotrvačnosťou tempo EC-čka, ale potom sa uplatnili neúprosné sily pána Newtona. Začala výrazne strácať. Nebolo uhlia, navyše sa na lokomotíve pokazili triesla. V priebehu pár kôl EC-ečko lokálku dobehlo.

Ešte pred tým, pár staníc pred cieľom, dobehlo lokálku IC-ečko. eN sa posťažoval, že mu došlo uhlie. V jednom vagóne IC súpravy bolo uhlia vyše hlavy. Nie lacného, aké prikladá eN do kotla, keď si ho nezabudne doma, ako na ŽH74. Nóbl palivo, za ktoré skrblík eN peniaze nedá. IC-ečko je elektrické. Bez porušenia grafikonu pomôcť nevedelo. Ale po behu ho mašinfíra IC

Petr Hrček daroval eN. Zamaskované v konšpiračnom obale, ktorým oklamal colníkov. K uhliu priložil učebnicu Ako poznať sám seba. Aby eN v štúdiu nezblúdil, o to sa postarajú magnetické sovy, čoby záložky. Možno eN v knihe nájde, ako si poradiť s protivnými krysami. Ak nie, aj tak je to dar na nezaplatenie.

Nóbl palivo vydrží eN dlho. Neotvorí ho. Bude ho cumľať iba cez obal. Placebo efekt sa snáď dostaví. Nebude ním predsa kŕmiť protivné krysy.

To bol súboj prvých troch súprav v cieli. Za nimi sa odohrával nemenej dramatický Česko - Moravský súboj.

Zlínsky rýchlik versus Ostrovní strela, ergo Karel Budík versus RunDr. Mirek Krumer, CsRek..

Ale o ňom, o Kráľovskej súprave č. 450 z Přerova, o zberačských parametroch mierečných súprav, ako aj o dvoch úzkokoľajných súpravách si povieme inokedy.

Zapísal eN 2. 12. 2007