foto: Ladislav Němec, dao

2. Českobudějovický Mercury centrum maraton

České Budějovice, garáž na -2 podlaží Mercury centra,  25. 1. 2009. 

Výsledky

Názorom, ktoré nerozumejú "poklesku" maratónu až do druhého podlažia Mercury centra, vyhĺbeného čoby podzemná garáž, sa venovať, ani len okrajovo, nemienime. Mercury maraton žije a necháva žiť. 

Radšej sa budeme venovať vyšívaniu na výsledky. Je to piplavá práca. Ale rázovitú výšivku na výsledkoch nenájdete nikde, iba na Nástenke.

Práve preto sme si dali tú prácu a vypiplali nasledovné. 

Slová sú na ceste k Vám.

Zapísal eN 27. 1. 2009

Dlhé niekedy bývajú cesty eN slov ku Vám. Ale čo vyslovené byť má, to vyslovené byť musí.

Najviac nás z výšiviek zaujala MIX ZONE. Dievčatám sa po zohľadnení hendikepov podarilo poraziť chlapcov. A nie iba o prsia. 

Evka Seidlová (3:43 - 4. / 1. F60) sa do ČB garáže vrátila po roku. Nie obhajovať víťazstvo, ale preto, že sa jej prvé dejstvo garáže páčilo.

Chýr o svojskej trati pritiahol do podzemia jedenásť dievčat. Z nich boli tri nad sily našej Grand mamy Evky.

Čoby príslušníčka F60 zaostala za svojim časom z minulého roka iba o dve minútky, ale mladé zajačice boli rýchlejšie. Ale iba v absolutistickom slangu.

Keď sme dievčenské výkony preložili do spisovnej Nástenkovčiny, Evka sa posunula do čela nie len o dvadsať minút pred absolútnu víťazku dievčat, ale aj o sedem minút pred najlepších chlapcov, na kopu s dievčatami zosypaných.

eN bežal s Evkou iba prvú hodinu. Potom už nevládal ani nevládať a zaostal viac ako málo, alebo stredne.

Ale pokiaľ vládal, pokladal si za povinnosť odprevadiť starú mamu, ktorá splnila hrozbu a zaplatila za eN ubytko. Keby ešte za leNivca utekala, už by to nemalo žiadnu chybu.

4. Evka Seidlová - 1. v MIX ZONE

5km

10km

15km

20km

25km

30km

35km

40km

42195

25:55

51:52

1:17:26

1:42:55

2:09:10

2:35:48

3:03:05

3:31:02

3:43:31

25:55

25:58

25:34

25:29

26:14

26:38

27:17

27:58

12:29

5:11

5:12

5:07

5:06

5:15

5:20

5:27

5:36

5:41

Evka sa zvykne umiestňovať vysoko v Majstroch tempa. V Garáži bola s +6:09 21-vá v oboch tempových súťažiach. 

Dôvod vidíme v prebore Levického okresu. Musela si strážiť udavača tempa v slovenskej svorke, ktorým bol Levičan Gabo (neskôr). Tempo ním udávané, bolo tempo až do cieľa nikým neudržateľné. 

Ale napriek tomu v spotrebe grafového papiera patrí Evka medzi dobré "hospodyně".  

Evkina Garáž bola ohrozená. Tlmače, kde sa mala k transportu z Hornej Nitry pridať, sa zaplietli do vojny proti ľadu. Večne smädná atómka v Mochovciach nemá rada na nápoji šupku.

Odstraňovali jej ju z "kakavka" výbušninami. Do Tlmáč bola každá cesta zarúbaná. Len cez naše mŕtvoly, vraveli policajti.

Vojnové škody: plus 100 km a mínus obed v Evkoprezidentskom paláci. Plus eN nebolelo vôbec, mínus veľmi. Kedy bude mať takú príležitosť?

Ale všetko sa nakoniec vyriešilo. Výprava sa v plánovanom počte šesť duší nalodila a cez "Viedňu" do ČB vyrazila.

Evka si z Garáže priviezla 172-hú akciu, ktorá ju oprávňuje sedieť na ôsmej, teda prezidenkovskej priečke SZM rebríka a zároveň na prvom mieste v dámskom oddelení AASR09 rebríka

Majster rovného garážového tempa, za negative split -7 s je Tragéd

Rosťa Tomeš (3:26 - 23. / 11. M40). Poslednú jazdu Garážou v drese M40 poňal ako väčšinu svojich maratónov. Robil udávača. Prvú polovicu utekal s dámou, pre nás neznámej totožnosti.

Nepoznáme ani dôvod, prečo to, čo pred štartom spojili, počas behu rozdelili. 

Rosťa tempové zadanie plnil aj po oddelení prvého stupňa. Jeho negative split je jeden z iba dvoch, ktoré do Garáže zablúdili. 

Do podzemia sa treba prekopávať. Preto niet divu, že sa v podzemí prekopáva aj beh mierečný.

eN niesol do ČB dva Diplomy. Nebyť toho, že sa eN s Rosťou zrazil na schodoch Mercury centra, keď už odchádzal směr Praha, tak  by ich niesol aj späť.

Zrážka mala za následok, že směr Praha absolvoval Rosťa aj s DIPLOMOM za jeho prvý Sub3 maratón práve v 1. Garáži.

eN nestíhal vyzvedať, či pražáka, ktorý by mal robiť udavača aj v Bratislave, volajú na próbu výstroja do Banskej Bystrice. BB je pre pražákov trošku od ruky. Iba 61 sekúnd delilo Rosťu od Garáž tempo dabl.

23. Rosťa Tomeš - Majster rovného tempa

5km

10km

15km

20km

25km

30km

35km

40km

42195

24:22

49:07

1:13:43

1:38:02

2:02:31

2:27:00

2:51:21

3:16:07

3:26:35

24:22

24:44

24:36

24:19

24:29

24:29

24:20

24:46

10:28

4:52

4:57

4:55

4:52

4:54

4:54

4:52

4:57

4:46

Dabl Rosťovi o kúsok ušiel, ale v spotrebe grafového papiera je to žiak radostný. Na tenší pásik nedokázal svoje tempo nakresliť nikto. Bol by ešte tenší, keby sa v krátkej päťke tak neponáhľal. Ale to by zase nebol Majster rovného tempa.   

Majster zrýchleného garážového tempa je druhý držiteľ negative splitu, tiež Tragéd, tiež pražák, len o tých 61 sekúnd v druhej polovici rýchlejší, ako Rosťa.

Ondřej Prokop (3:25 - 21. / 9. M40) zaznamenal split -1:08. 

21. Ondřej Prokop - Majster zrýchleného tempa

5km

10km

15km

20km

25km

30km

35km

40km

42195

24:28

49:06

1:13:42

1:37:59

2:02:26

2:26:00

2:49:47

3:14:50

3:25:42

24:28

24:38

24:36

24:17

24:27

23:33

23:48

25:02

10:52

4:54

4:56

4:55

4:51

4:53

4:43

4:46

5:00

4:57

Nic ve zlým, nic v dobrým, eN pozná z pražských Prokopov iba Michala. Foto Ondry nemáme, tak dáme Michala. 

Mrkli sme do medzičasov tragédov a je možné, že dáma je leN výmysel a Rosťa utekal s Ondrou. 

Prvých 12 kôl Ondra mierne (najviac 25 s) zaostával. V 13-tom kole stratu zlikvidoval a utekali v kontakte. Od 39-teho začal Ondra Rosťovi utekať. V 39-tom kole narástol jeho náskok na 98 sekúnd, čo bolo najviac. Potom klesal až na konečných 53 s v cieli.

Aktuálny obrázok víťaza poradia vekom rezaným tiež nemáme. 

Josef Siegel (2:55 - 4. / 1.M50) sa nenahnevá, keď keď použijeme foto z prvého dejstva Garáže. Kvalita nevalná, ale na druhej strane lepšia, ako nič.

Tak, ako sa nevydaril obrázok Josefa, sa Josefovi nevydarila prvá Garáž. Začal veľmi rýchlo, končil veľmi pomaly, ale Sub3 dosiahol.

Druhá Garáž bola v jeho podaní iná, ako premiéra. Asi sa viac sústredil na Abrahámovho vrabca v hrsti, ako absolútneho holuba na streche. 

Nasadil trvalo udržateľné tempo. Positive split +1:37 ho radí na šieste miesto v MRT.  

O nie príliš populárne, štvrté miesto celkovo musel bojovať s domorodým menovcom, Nástenke blízkym 

Josefom Kubálem (2:56 - 5. / M50). Figúru si pár krát vymenili. 10 kôl sa oťukávali, aby JK v 11-stom udrel a začal sa 50-nikovi vzďaľovať. 

Po 25-tom kole (16,86 km), kedy mal náskok presne minútu, ho začal strácať, aby ho v 34-tom kole (22,2 km) JS dobehol, ale viedol iba dve kolá. 

Kolá 37 - 59 (24,2 - 38,8 km) viedol opäť Pepa Kubále. Nádejný náskok 1:44 po 32 km začal opäť klesať a na 39,5 (60 kolo) už opäť viedol JS, ktorému patril záver. V posledných štyroch kolách ušiel, aby dobehol s náskokom 72 sekúnd.

4. Josef Siegel

5km

10km

15km

20km

25km

30km

35km

40km

42195

20:24

40:55

1:01:55

1:22:28

1:42:44

2:05:02

2:26:27

2:46:35

2:55:18

20:24

20:31

21:00

20:33

20:16

22:18

21:25

20:07

08:43

4:05

4:06

4:12

4:07

4:03

4:28

4:17

4:01

3:58

eN si finišujúceho Josefa všimol. V závere pôsobil najživším dojmom zo všetkých "maratónystov". Bežal rovnako pekným mäkkým krokom, ako na začiatku. 

Všimol si ho aj skladník v sklade s grafovým papierom. Nebyť prepadu tempa v šiestej päťke, bola by nízka spotreba vzácnej komodity ešte nižšia a blížila by sa k pásiku, na ktorý vtesnal svoj graf Rosťa T..

Vďaka svižným štyrom záverečným kolám sa mu podaril husársky kúsok. 

Josef Siegel dokázal v pánskom oddelení poraziť všetkých súperov v poradí vekom rezanom a je relatívny víťaz Garáže.

Zapísal eN 31. 1. 2009

Veľmi veľa vody pretieklo Vltavou, kým Doba dovolila eN vrátiť sa k nej. Už napísané, sme ako správni grafomani, prizdobili tempovými grafmi.

Maloverní si už mädlili ruky, že zubaté zimné slnko zapadne a nad story sa dočista zotmie.

Aj by sa zotmelo, keby Garáž nebola eN kľúčovým schodom do neba. Preto čo má byť v Posun story vyslovené, to vyslovené byť musí.  

Prečo posun? Víťaz 2. Mercury centrum maratonu

Daniel Orálek ( 2:38 - 1. / 1. M18 ) posunul ČBMCM z koša raritných maratónov medzi "ozajstné". To, že vyhral tretí borec z M-ČR 2008 v maratóne, donúti k pozornosti aj znalcov ozajstnosti.

Škoda, že Dana na ceste k lepšiemu času pribrzdilo, ako máva na maratónoch vo zvyku, brucho. 

Ale aj čas pod 2:40 je dôkaz, že Garáž sa dá utekať rýchlo za predpokladu, že ju uteká tak rýchly borec, ako 

1. Daniel Orálek

5km

10km

15km

20km

25km

30km

35km

40km

42195

17:38

35:37

53:52

1:12:27

1:31:50

1:50:26

2:09:28

2:29:26

2:38:23

17:38

17:59

18:14

18:35

19:23

18:36

19:02

19:58

8:57

3:32

3:36

3:39

3:43

3:53

3:43

3:48

4:00

4:05

Daniela nikdy neprezentujeme ako zberača, napriek tomu, že na konte  má 75 akcií. V zbieraní pretekov je Česká špička a ako zberač prvých miest nemá páru. Garáž je jeden riadok v dlhom zozname prvých miest.

Na triatlonistov si Daniel po minuloročnej Plzni musí dávať bacha. Jeden sa vyskytol aj v Garáži.


zľava: 2. Karel+Karel jr.(?), 1. Dan, 3. Milan a Jarda Koloběžka

Karel Krejčí ( 2:44 - 2. / 2. M18 ) utekal v Garáži svoj druhý maratón a a útočil. Držal prvú figúru, ale najväčší náskok 14 sekúnd Dan po 5km behu zlikvidoval a vedúcu pozíciu udržal až do cieľa. 

2. Karel Krejčí

5km

10km

15km

20km

25km

30km

35km

40km

42195

17:32

35:50

54:20

1:13:15

1:32:36

1:52:40

2:13:21

2:35:01

2:44:30

17:32

18:18

18:30

18:55

19:21

20:04

20:41

21:40

09:29

3:30

3:40

3:42

3:47

3:52

4:01

4:08

4:20

4:19

Hučanie klimatizácie Karlovi asi nevadilo. Počas reprezentačnej kariéry vodného slalomára sa voda okolo neho čosi nahučala. 

Teraz sa venuje triatlonu (možno quadriatlonu) a  maratónu. V triatlone aspoň trochu využije silu v rukách, akou vodáci vládnu. Maratón mu mäsko na prackách príliš nezamestná. Bicepsy sa musia nudiť, ale nám nedovolia pindať, že Karel minul viac grafového papiera, ako Dan. 

Milan Adamec ( 2:50 - 3. / 3. M18 ) papierom šetril ešte menej. eN mu odpúšťa, lebo s ním prehodil pred štartom pár slov. Predpokladal, že by za 2:45 mohol mať v Garáži padla. To, že Karel K. si v Garáži zabehne osobák eN nepredpokladal a pasoval Milana na druhé miesto. Nevedel, že KK beží iba druhý mierečný beh v živote. Vtedy sa umenšuje ľahko. 

3. Milan Adamec

5km

10km

15km

20km

25km

30km

35km

40km

42195

18:14

36:58

55:57

1:15:27

1:35:21

1:56:19

2:18:23

2:41:00

2:50:34

18:14

18:44

18:59

19:30

19:54

20:58

22:04

22:37

9:34

3:39

3:45

3:48

3:54

3:59

4:12

4:25

4:31

4:22

Po 20km vyznievalo 2:45 ako príliš skromný cieľ. Milan si krúžil Garážou na výsledný čas od 2:33 po 2:39. Na 25km to ešte vychádzalo na 2:41 a na 30km na 2:43. Potom Garáž vystrčila zúbky a Milana zabrzdila. Ale tretia miesto čiernym kompresným podkolienkam neodhrýzla.

Zapísal eN 3. 3. 2009

Obráťme reč na dámske oddelenie. Úmyselne až po pánskom, lebo baby si išli nohy polámať, len aby eN predbehli. Jedinej spravodlivej Garážou utekajúcou, ktorá komikovi behu do rany soľ nesypala, venujeme prvé miesto v dámskom oddelení a obrázok väčší, ako malý.


zľava: Renatka Horáková Spravodlivá a jej pacemaker Jan Dolejš

Renatka Horáková ( 4:28 - 9. / 5. F18 ) je tou jedinou spravodlivou medzi dievčatami. 

9. Renata Horáková - jediná spravodlivá

5km

10km

15km

20km

25km

30km

35km

40km

42195

25:47

53:20

1:21:24

1:51:21

2:23:32

2:59:34

3:34:59

4:12:24

4:28:12

25:47

27:33

28:04

29:57

32:11

36:01

35:25

37:25

15:48

5:09

5:31

5:37

5:59

6:26

7:12

7:05

7:29

7:12

To, že jej graf spotreboval veľmi dlhý pás papiera, jej nevyčítame, lebo na vine je jej vodič. Honza Dolejš je špecialistom na dlhé pásy. Napíšte Klub přátel běhu Kokořínským údolím bez skratiek, ako to robieva eN a pochopíte. Na krátky pás papiera sa Honzov klub nezmestí. 

Ostatné dievčatá hrešíme. Napríklad taká

Sára Crow-Vránová ( 3:59 - 51. / 9. M50 ). Krídla si mohla polámať, len aby eN predbehla preletela. 

V podzemí Garáže nimi veslovala tak spešne, že jej štartová číslo odfúklo. Nemyslite, že ju rozhodcovia diskvalifikovali, ako nedávno jedného združenára. 

Sára tvrdí, že je v tom úplne nevinne. Ale my vieme svoje. Evžen Ge bežal tak, ako jeho vrana krákala. A keďže vrana krákala v rytme Sub4, zmestili sa pod štyri hodiny ako predposlední. Tesne pred cieľom sa natlačili pred Gaba Kováča, udatného to udavača tempa zdravého jadra SVK garážovej družiny.

Ostatné dievčatá eN príliš sledovať nestíhal. Mal dosť problémov sám so sebou. Jedine čo si všimol, boli dlhé nohy víťazky.


zľava: 2. Jana Candrová, 1. Milena Procházková, 3. Radka Zdíralová

Milena Procházková ( 3:07 - 1. / 1. F18 ) má nohy v pomere k telu fakt poriadne dlhé. Škoda, že nemáme obrázok, ktorý by ich ukázal aj Vám. 

Sa Milene na takých uteká, sa jej predbieha eN, sa jej vyhráva Garáž. Aj keď sa na dievčatá eN hnevá, graf víťazky ukázať môže. 

1. Milena Procházková - lady long leg

5km

10km

15km

20km

25km

30km

35km

40km

42195

25:47

53:20

1:21:24

1:51:21

2:23:32

2:59:34

3:34:59

4:12:24

4:28:12

25:47

27:33

28:04

29:57

32:11

36:01

35:25

37:25

15:48

5:09

5:31

5:37

5:59

6:26

7:12

7:05

7:29

7:12

Spotreba grafového papiera bola v norme a nech o rok súperky vedia, ako na Milenu podvozky nastaviť.

Zapísal eN 4. 3. 2009

Slovenská výprava do ČB pozostávala z dvoch skupín. Pre názornosť si ich označme Skupina A a Skupina B. 

Šesťčlenná Skupinu A sa presúvala po ose: planéta eN (3), Levice (1), Tlmače (1), Trnava (1), Bratislava, Viedeň, České Budějovice. 

Siedmu členku výpravy, slečnu Tríísto Přepočítavám, rozhľadenú GPS spoločnicu, vodič vozidla Citroën Evasion, Jozef trestuhodne ignoroval. Neveril scestovanej spoločnici v Bratislave, netrafil tú hraničný bránu, ako chcel. 

Po neplánovej okružnej jazde Viedňou ju už na vedomie vzal a preto je možné upraviť počet členov Skupiny A na sedem. Ale zmeniť označenie Skupiny A na Skupinu B, možné nie je. eN je A1B RH+. Môže si vyberať a vybral si A-čko.

Celú cestu tam, nezdráhajme sa povedať, že neúspešne, sa eN pokúšal vyriešiť otázku, prečo meria taký kus cesty, keď nemá v pláne utekať. 

Po dvoch mesiacoch mu "šróbovák" z lýtka nevypadol, nebehal, necítil sa v kramflekoch dostatočne silný, aby sa mohol s mierečnou traťou za prsty ťahať.

Je hlúposť cestovať na maratón s bežcami len ako "očumovač". Treba sa aspoň pokúsiť. Aj 20 km je viac, ako 0 km. 

Z tohto neduživého semienka nakoniec vyrástla temne čierna grafová čiara. Tiahne sa od bezstarostného začiatku, cez opicu vytriezvenia po 10km a následne veľmi boľavé delírium tremens, až po sladkú garážovú eN akciu. 

Skupina A a B má v tejto story VIP postavenie, to nepopierame. Ale aj to má svoje hranice. Bezbreho plytvať grafovým papierom si nemôžeme dovoliť, ani keď sa jedná o VIP persóny. Ich grafy primerného tempa v jednotlivých 5km úsekoch sme nakreslili na jeden papier a vzniklo nám z toho utešene klbko Garážových farebných hadov. 

Zapísal eN 6. 3. 2009

 

 

......................42195.sk............................................. 42195.cz......................